5 weken door China met de hele familie

Ayi

Vandaag de eerste dag op stap in Shanghai. We kunnen met een shuttle bus naar de metrolijn, met de metro zijn we dan gereden naar peoples square, waar we zijn begonnen met onze eerste reeks shoppen.we zijn een grote hal binnengegaan met 4 verdiepingen vol kleine stalletjes, allemaal 4-8m2 groot vol met allemaal 'merkspullen' natuurlijk was er in die hele hal geen echte icewatch of ray ban te bekennen maar de verkopers proberen de producten aan de man te brengen als echt en vragen er belachelijk hoge prijzen voor, bijvoorbeeld, ze vroegen 60e voor een valse ray ban maar na wat onderhandelen zijn we het stalletje buitengelopen met 3 zonnebrillen en hebben we maar 15e uitgegeven. Een goede deal zou ik zeggen. Na nog wat stalletjes aangedaan te hebben zijn we in de buurt iets gaan eten, en toen gingen we weer shoppen! We hebben nog 10 neppe dvds gekocht die eigenlijk heel slechte kwaliteit waren, die gaan we terugbrengen! En dan zijn jeltje en femke naar een manicure gegaan! Dat wouden we al een hele tijd doen hier in china, hier is het ook heel goedkoop. Het was heel gezellig! Om 3uur hadden we een afspraak met onze ayi van vroeger. In china hebben veel mensen een nanny die ze dan ayi noemen (tante). Dat was een heel fijn weerzien! Ook al herinnerden wij ons er niet veel van, eigenlijk niks, was het wel heel leuk dat we haar nog eens konden zien. We zijn samen naar onze huizen gaan kijken waar we gewoond hebben, in totaal 3! Dan zijn we naar starbucks gegaan om weer wat af te koelen en daarna hebben we een tai chi les gekregen van ayi, die dat heel goed kan. Dat was echt heel leuk! Zie ook de fotos. Nog dineren in een lekker chic restaurant en dan zat de gezellige middag met onze ayi er weer op!

Ome Piet

Moet bijzonder zijn om weer terug te zijn in Shanghai. Kennen jullie de weg nog in Shanghai of is inmiddels alles veranderd? Hier geen vakantie meer, de scholen zijn weer begonnen en iedereen heeft zin in het nieuwe schooljaar, jippie!

Willem en Anna en co

Wat leuk om te lezen dat jullie je Ayi weer gezien hebben! Bijzonder moment voor jullie allemaal, denk ik. We genieten van jullie blog met verhalen en foto's; dank je wel.

Tante Sas

Lieve familie

Bijzonder hoor, jullie trip. Het ziet er allemaal prachtig uit en we lezen jullie verhalen met plezier. Moet een emotioneel moment zijn voor jullie en Ayi. Liefs vanuit Den Haag