5 weken door China met de hele familie

Ziek op reis!

In Danba stopten de verhalen even want we kregen wat Maag en darmproblemen te verwerken. Eerst Koen, iets verkeerds gegeten, misschien was het die yak-burger? Daarna heeft menko een hele nacht op de wc doorgebracht - hij denkt dat het de Tibetaanse momo's waren - hij kijkt nog steeds heel vies als hij er aan terugdenkt! En daarna ook Femke, gewoon niet lekker, buikpijn en misselijk en ellendig. De dag in Danba ben ik dan ook voornamelijk binnen gebleven met Menko en Koen. Stef is met Rik en femke nog een klein tochtje naar schilderachtige Tibetaanse dorpjes gaan maken die in de heuvels rond Danba liggen maar kwamen terug met een ellendige Femke. De volgende ochtend leek alles Ok om de volgende afstand af te leggen naar Rilong - een auto rit van een uur of 3 a 4. Die rit ging gelukkig prima, en ' s middags was iedereen weer goed genoeg om te gaan paardrijden in Changping valley, een vallei met prachtig uitzicht op het gebergte van de 4 zussen, vier besneeuwde bergtoppen naast elkaar, heel mooi. We sliepen op houten planken met zn zessen in een kamer, maar een lol dat we hebben gehad! Goedkoopste hotelletje tot nu toe, we sliepen er met zn zessen voor 20 euro... Natuurlijk is er dan ook niets buiten je bed, de douches zijn te delen met de andere hotelgasten. De volgende dag weer in de auto, nu op weg naar Chengdu, van waaruit we ook waren vertrokken. We wisten dat we 200 kilometer moesten rijden, maar geen idee Hoe lang ons dat zou duren. Uiteindelijk hebben we daar 7 uur over gedaan. De weg ging grote gedeeltes door gebied dat in 2008 door de grote aardbeving werd getroffen en die bergwegen zijn nog niet herstelt. De auto's hebben zich slechts een weg gebaand door al die puin en landslides die op de weg terecht zijn gekomen dus het was een heel hobbelig parcours. De kinderen waren dolblij toen we eindelijk weer in Sims Cozy Guesthouse aankwamen, de heel eenvoudig kamers vo.elen luxe aan en ze kunnen weer biljarten, pingpongen en dvd-tjes kijken. We rusten hier het weekend uit en vertrekken maandag met de trein naar Guilin: 23 uur treinen, we zijn benieuwd!

Ome Piet

Hallo allemaal, wat een mooie avonturen maken jullie daar mee. Iedere dag is anders en je weet nooit wat je allemaal weer mee gaat maken. Wij zijn vannacht teruggekomen uit Frankrijk. Vooral de tocht met onze ezels Hector en Rogier was heel bijzonder en ook avontuurlijk! Veel plezier verder, Ome Piet

annabelle

super ik hoop dat het leuk was op jullie vakantie

Charlotte

Wauw, wat een reis!! Ik hoop dat jullie veel plezier maken en heel veel bijleren. Vraag eens of ze daar volgend jaar geen stagiaire kunnen gebruiken in een schooltje in zo'n dorp? :D groetjes!

elke

alle geluk , allemaal genezen ! we zullen morgenvroeg aan jullie denken op de rubensmarkt.x