5 weken door China met de hele familie

Dag 7 reis chengdu- Kangding

We verlaten vandaag ons comfortabele SIms Cozy Guesthouse om op weg te gaan naar Kangding. Dit ligt ten westen van Chengdu en hier begint het Tibetaanse gebied in Sichuan provincie. We reizen in luxe, want Willem heeft ons zijn auto met chauffeur meegegeven! Dat betekent flexibilitiet, dat we kunnen stoppen waar we willen wanneer wij dat willen. Het plan is om een tour te maken van 5-7 dagen en dan weer terug te keren naar Chengdu. Spannend, we gaan de bergen in, volgens de kaart zullen we passen van 4300 meter overgaan. Maar vandaag nog niet. Kangding ligt op 2200 meter, goed om te beginnen.  Het is leuk om te lezen dat jullie onze blog lezen! Charlotte, met femke gaat het heel goed, ze zal straks zelf ook eens wat schrijven. Reyn, fietsen door de drukte van een stad als chengdu is prima te doen. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt ga je zo mee in de flow. Kan jij straks in peking ook echt wel proberen, of we nemen je mee op tocht door peking op de fiets. Menko zit wel bij mama achterop, ook dat gaat goed. Opa, dank je voor de extra foto uploads, we gaan vanavond er eens wat extra bijop zetten!  Dit berichtje is van femke    Welke kindjes zijn het allerschattigst? Chinese kindjes!!! Ze zijn allemaal zo enorm schattig dat we er allemaal blij van worden als we er weer 1 zien, vooral ik, femke. Ik probeer zoveel mogelijk fotos en filmpjes te maken van die kleine cuties. Maar ik moet het wel ongemerkt doen, soms geeft dat wat moeilijke situaties... :-) Het is alsof dat chinezen nog nooit belgische mensen hebben gezien, we worden van alle kanten bekeken. Ik voel me echt een attractie in het circus ofzo! Velen maken ook subtiel een foto van ons (maak toch niet subtiel genoeg...) , irritant. Maar dan denk ik weer aan alle fotos die ik van hen en hun kinderen maak... :-P Sommigen vragen het dan wel, er was iemand die bij die met mij en Rik op de foto wou, en ook een die zei dat ik beautiful was! Bij nader inzien vindt ik het misschien toch niet zo heel erg! Vandaag wa een redelijk eentonige dag, we zijn na het ontbijt in de auto gestapt en hebben chengdu verlaten. S'middags zijn we even gestopt bij een etensstalletje om wat noedelsoep te eten, een soort soep waar ze noedels in koken, en hebben we weer verder gereden. Tegen 4u zijn we weer eventjes gestopt bij een oude hangbrug en hebben we wat fruit gekocht. Toen we het fruit op aan het eten waren kwamen er ineens 3 chinese dames aan die met ons op de foto wouden. Blijkbaar hebben ik en femke toch het meeste aantrekking want wij zijn al het meeste gevraagd om mee op de foto te staan. Ook menko krijgt veel intresse maar dat is meer om een foto van hem te maken dan met hem. Daarna zijn we weer in de auto gestapt en hebben we het laatste stuk gereden. We hebben de tassen uitgepakt de kamers ingenomen en wat gegeten. Het restaurant waar we zaten was best wel grappig, er waren visbakken waar je vissen uit kon bestellen maar de vissen probeerden de hele tijd uit hun bak te springen. En dat is ook een keer gelukt hij spletste over de hele vloer van het restaurant! Voor de rest gaan we weinig doen, vroeg slapen is de boodschap, morgen is weer een dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!