5 weken door China met de hele familie

Dag 4 chengdu

Vandaag vertrokken we al vroeg. En met vroeg bedoelen we half 8!!! GAAP! Spullen mee om 1 nacht te overnachten op de heilige EMei berg. Eerst gingen we op zoek naar de grootste buddha ter wereld, de 71 meter hoge Leshan buddha. Maar we waren niet alleen. Om niet een paar uur op onze beurt te moeten wachten om naar beneden te gaan hebben we hem alleen van boven bekeken maar dat was wel indrukwekkend! We waren met de chinese collegas van Stef's vriend-professor Willem op stap en bij de chinezen begint al snel de maag te rommelen dus na het bezoek aan de buddha zochten we een lekker restaurant op. een druk restaurant zoeken is dan de boodschap, want daar servren ze dan het beste eten. Alleen vond Femke er niet veel aan. Toen reden we naar de berg en begonnen te klimmen, en klimmen, en klimmen! Heel veel trappen en een paar tempeltjes later komen we dan aan bij de tempel waar we willen overnachten. Geen plaats! Wat een pech! Toen gingen we maar weer naar beneden! Dat ging wel een pak makkelijker! In een tempel ergens op het midden van de berg is wel plaats, die kamers zijn vele schoner, en de bedden zijn fijn, maar er zijn er wel maar 4, samen slapen! Gezellig!