5 weken door China met de hele familie

Dag 2 chengdu

Vandaag zijn we rustig begonnen met een uitgebreid ontbijt in de bar van het hotelletje waar we zitten. Omdat het hard aan het regenen was na het ontbijt hebben we even een spelletje gespeeld en toen het gestopt was met regenen hebben we fietsengehuurd en zijn we op pad gegaan naar een plaatselijk park waar we thee hebben gedronken en middageten hebben gedronken. Op dat terrasje waren er een hele hoop mensen die massages gaven en mensen hun oren schoonmaakten dus hebben we stefaan zijn oren grondig onder handen laten nemen. Daarna hebben we de fiets weer genomen naar een bamboepark, daar hebben ze wel 150 verschillende soorten bamboe, niet dat we ze allemaal gezien hebben. Na zo'n 10 minutjes wandelen in het park zagen we een hele hoop mensen die zaten te spelen met een soort kruising van een tol en een diabolo. Koen heeft er een gekocht en we hebben de rest van de middag in dat park gespendeerd om te oefenen met de tol. Toen we terug waren in het hotel was er een klein ongelaukje, menko kreeg de tol tegen zijn hoofd. Om toch maar zeker te zijn dat er geen bacterien of andere viezigheden in het wondje zaten zijn we even met zn allen naar het ziekenhuis gegaan waar het wondje even is schoongemaakt en er is een pleister op geplakt totaal 18 rmb oftewel iets minder dan 3 euro! een Eind goed al goed. Al bij al een best leuke dag.

Reynier

Ik ben erg benieuwd hoe het daar in China nu is. Is het mogelijk om daar te fietsen zonder van de sokken gereden te worden? Volgens mij is Chengdu een heel grote stad, met natuurlijk weer veel auto's!

charlotte

ik wist niet dat je je middageten kon drinken?? :p hoe is het met femke?? xx